?משיכת כספים של עצמאיים- איך להתנהל נכון

מאת: רואה חשבון אורן שומינוב

?משיכת כספים של עצמאיים- איך להתנהל נכון - שומינוב - לוי משרד רואי חשבון

נתקלתי בעצמאיים ששאלו אותי האם זה נכון שבמקום שיימשכו משכורת בצורה מסודרת, פשוט את כל הוצאות הבית והעסק ינהלו בחשבון אחד. התשובה היא כמובן שלא. עצמאיים שעובדים בצורה כזאת אף פעם לא ידעו מה הרווחיות של העסק שלהם ואיך להערך לתשלומים עתידיים בצורה נכונה.

הדבר הנכון הוא, לעשות 2 חשבונות בנק נפרדים. במצב כזה יהיה לכם שליטה על כמות הכסף שאתם מושכים ותדעו כמה כסף באמת  אתם יכולים למשוך אחרת אתם תחיו בשקר. אני אתן דוגמא, נניח ועצמאי עושה בחודש 20,000 שקלים. מאוד יכול להיות שיש לו הוצאות אבל הוא משלם אותם במה שנקרא שוטף 30 או שוטף 60 והן לא מייד יוצאות מהעסק ואם הכסף הזה נמצא בחשבון הפרטי הוא חיי בתחושה כוזבת שהכסף הזה שלו.

יותר מזה, רוב העסקים משלמים מע"מ בצורה דו חודשית ולכן כשיש לך חשבון נפרד אתה בעצם שומר על הכסף למע"מ, למס הכנסה וגם לביטוח לאומי. אם לא תעשה כך, תוכל למצוא את עצמך במועד התשלום בפני שוקת שבורה וללא אפשרות לשלם. לכן, תמיד חייבים להפריד חשבונות וגם כאשר יש כסף בחשבון, תמיד תזכרו שיש הוצאות עתידיות שאמורות לרדת ויש לכם עוד שותפים כמו מע"מ ומס הכנסה. רק לאחר שתיקחו בחשבון את כל הגורמים האלו תדעו באמת כמה כסף אתם יכולים למשוך.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן