איך לא להיות מופתעים ממס הכנסה?

מאת: רואה חשבון אורן שומינוב

איך לא להיות מופתעים ממס הכנסה? - שומינוב - לוי משרד רואי חשבון

אתם מכירים את המצב שבו אתם באים לחתום על הדוח השנתי לאחר שנגמרה שנת המס ואתם מתבשרים שנולד חוב חדש גבוה ושמן עם אח קטן בשם ביטוח לאומי?

יצא לי לראות את פניהם של אותם בעלי עסקים שלא יודעים מהיכן לגרד את הכסף הזה כי הם כבר בזבזו אותו מזמן ואין להם שום מושג מהיכן לשלם את החוב.

אתם מכירים את זה שכל מה שאתם רוצים זה שקט נפשי, לעשות הכול כחוק כדי להימנע מטעויות ומעימותים עם מס הכנסה אבל אין לכם מושג איך עושים את זה נכון?

אחד המיתוסים בקרב בעלי עסקים הוא שמס הכנסה הוא מוסד מאיים ודורסני. הרשו לי לנפץ לכם את המיתוס הזה ולהראות לכם שמס הכנסה הוא ידידותי ביותר אם יודעים איך "להשתמש" בו. חוקי המס אמנם מורכבים ומסובכים, אבל אני רוצה להראות לכם, בצורה מאד פשוטה, איך להרוויח ממס הכנסה ולקבל החזר מס הכנסה.

הנה 3 צעדים קטנים שיוכלו לחסוך לכם מיסים רבים:

1. תכנון מס תקופתי – אחת לחצי שנה לפחות (אפשר גם אחת ל-4 חודשים) בקשו מרואה החשבון שיבצע הערכת מצב, יבדוק את נתוני העסק ויערוך אומדן לגבי המס שאתם חייבים לאותו מועד. כמובן שלא לשכוח גם לבצע אומדן של חבות ביטוח לאומי כי מדובר ב"אח הקטן" של מס הכנסה. בדיקה כזו בידי איש מקצוע תימנע הפתעות בסוף השנה. כדאי מאד לערוך גם השוואה לנתוני השנה הקודמת כדי לקבל תמיכה לאומדן. לאחר ביצוע תכנון המס ניתן לקבוע אם המקדמות שאתם משלמים תואמות את המצב הקיים ואם לא, זה הזמן לתקן – עודף תשלומים יקוזזו כבר במהלך השנה ולא ייווצר לחץ תזרימי בשל תשלומי מיסים עודפים וחוסר. רואה החשבון יכול לבצע שינויים בשיעורי המקדמות – להעלות , להוריד ואף לבטל במידת הצורך.

2. הערכות לסוף שנת המס – נושא חשוב ביותר הוא לתכנן את סוף שנת המס מבחינת חבות המס השנתית כי מי שמתכנן את סוף שנת המס, ישלם פחות מס! ניתן לבצע באמצעים חוקיים לגמרי פעולות שישפיעו על נטל המס וחבות המס השנתית. (מי שמעוניין לקבל ממני מדריך לחסכון במס לקראת סוף שנה, יכול לשלוח לי מייל בלחיצה על קישור זה ואשלח לו בשמחה). מעורבות רואה החשבון חיונית כדי לוודא ש

כל מה שנעשה הוא חוקי ומוכר.

3.לא לעשות דוחות לבד – לא דוח שנתי ולא הצהרת הון. הדברים מורכבים ויש הרבה מהמורות מהן צריך להיזהר. דוח שנתי לצורך הדוגמא, זה לא רק לשים את נתוני הרווח והפסד השנתיים. במסגרת הדוח השנתי ניתן לבצע תכנוני מס פשוטים כמו קיזוז הפסדים בין בני זוג, קיזוז הפסד מעסק ממשכורת ועוד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן